Day 6: Route 66

23 juli 2014 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag was onze eerste dag dat we naar een andere plek zouden gaan: The Grand Canyon. En eigenlijk was ik heel blij om weg te gaan uit Vegas, begrijp me niet verkeerd, want het is een mooie stad, maar 5 dagen is toch wel lang in zo’n stad. Vooral als je van de natuur houdt en zo’n eerste rit geeft toch meteen het gevoel dat je echt een roadtrip aan het maken bent. Maar voordat we weg reden werd het toch wat later dan gepland, de koffers moesten natuurlijk de auto in, en van je kamer naar de auto in het Treasure Island is toch wel ver, zoals sommige lezers wel kunnen weten. Uiteindelijk waren we dan rond een uur of half 10 eindelijk gepakt en konden we vertrekken, nog steeds niet helemaal want pap had een shirt gekocht bij de Pawn Shop die toch de verkeerde maat was dus moesten we deze eerst gaan ruilen. Dit was gelukkig snel gebeurd, maar familie Roufs moest natuurlijk eerst nog wat te eten hebben voor onderweg, dus een Walmart werd ook nog even bezocht in Vegas. Nou ‘even’….dat lukt niet bij een Walmart, dus eer we eens weg waren in Vegas was het al gauw half 12. Uiteindelijk reden we dan als eerste naar de Hooverdam, die altijd zeer indrukwekkend is om te zien vanwege zijn omvang. Zoals altijd is het hier even warm, het was hier wel 45 graden, ja ik bedoel graden Celsius. Hier blijf je dan ook niet lang en na iets langer dan een half uurtje waren we dus ook alweer weg. We reden dus over de Hooverdam heen, maar blijkbaar liep deze weg dood, voorheen konden we deze weg altijd nemen. We moesten over de brug boven de Hooverdam, had de TomTom toch weer gelijk en wij niet. Hier reden we dan ook de tweede staat van de vakantie binnen: Arizona. Hierna was het een stukje rijden voordat we de Historic Route 66 op gingen. We namen hier niet zoals de meesten doen de snelweg, maar echt de oude Route 66 zelf, veel mooier om alle oude gebouwen en de weg nog te zien. Op de Route 66 zijn we meerderen keren gestopt om natuurlijk souvenirshops, oude cafe’s, auto’s en andere oude gebouwen te bekijken. Opa, Oma en Sjaak, jullie zullen hier zeker enkele mooie foto’s herkennen!! Het was wel een mooie rit vandaag, we reden van heel ruig landschap gemaakt van bergen en woestijn naar mooie bossen rondom de Grand Canyon. De rit vandaag duurde toch wel veel langer dan gepland door alle tussenstops en hierdoor kwamen rond 7 uur aan bij een McDonald’s waar we gegeten hebben onderweg. Nadat iedereen een menu ophad besloot pap dat we blijkbaar nog veel honger hadden waarnaar hij 60 Chickennuggets bestelde en de vrouw achter de balie ons een beetje vreemd aankeek. Achja de kip ging in de auto uiteindelijk goed op. Het was onderhand al donker toen we verder reden, we moesten nog een uur rijden. Dit was toch wel vrij eng, we reden door een dichtbebost stuk waar velen herten zaten die je zo voor de auto konden springen. En inderdaad we kwamen vrij vaak een hert tegen, direct langs de weg, waarvan een zeer groot was en maar net voor de weg stopte…toch wel even schrikken dan! Eenmaal aangekomen in de Grand Canyon hebben we een mooie lodge, we hebben 3 apparte kamers wat wel prettig is voor een keer. En het verbaasde ons hoe dicht we bij de Canyon liggen, het is letterlijk maar 20 meter van de deur tot aan de rand van de Grand Canyon. Het was al donker toen we aankwamen en verlichting is hier bijna niet dus je ziet momenteel alleen een groot zwart gat…morgen zullen we meer zien! We hebben blijkbaar toch internet hier, dat is natuurlijk weer mooi om deze blog erop te zetten! Het is al vrij laat nu, de rest ligt al lang te slapen, dus ik ga ook maar eens slapen om morgen weer fit te zijn.

Tot morgen,

Melvin

1. Patricia:
    24 juli 2014
    Hoi lieverds, we lezen de verhalen elke keer zo gauw ze gepost zijn en genieten op afstand met jullie mee, we hadden alleen nog altijd niet gereageerd. Gewoon jaloers op alles wat jullie zien en nog gaan zien ;-) Veel plezier. De Hissinkjes.
  2. Yvonne:
    29 juli 2014
    Boh wat een verhalen, en wat zal Chani geschrokken zijn van die herten:) gauw weer verder naar het volgende verhaal. Ciao.