Day 5: The History Channel Tour

22 juli 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Vandaag hadden we een soort van History Channel tour dag. De dag begon namelijk met een bezoek aan de beroemde Pawn Shop van het programma met Rick, The Old Man, Correy en Chumlee. We hadden verwacht hier een rij aan te treffen, maar dit viel gelukkig heel erg mee. We waren namelijk rond 10 hier en dit was gelukkig vroeg genoeg om nog net geen rij aan te treffen. Binnen was het toch vrij klein, maar dat had ik eigenlijk wel verwacht, het was wel precies zoals in de serie en het is altijd leuk om dan bepaalde plekken in de store te herkennen. Helaas waren de tv-sterren niet aanwezig, zij hadden namelijk tot september vakantie. Natuurlijk hebben we allen enkele souvenirs gekocht en mam heeft oorbellen gekocht en ik zelf heb een mooi special edition Coca Cola flesje gekocht voor bij de verzameling. Op de parkeerplaats was er nog een medewerker die ons een paar mooie verhalen kon vertellen over de tv-sterren wat erg leuk was. Hierna zijn we verder gereden en kwamen we onderweg The Little White Chapel tegen, hier heeft o.a. Elvis een lied over geschreven en zijn enkele beroemdheden getrouwd. Natuurlijk zijn we hier dus even gestopt om wat foto’s te nemen, hij was overigens best groot! Hierna stond de een andere serie van History Channel op de planning, Rick’s Restaurations. Je kon hier naar binnen en enkele voorwerpen bekijken die ze al gerestaureerd hadden en die je dus kon kopen. Wat op deze plek heel leuk was, was een gratis kleine rondleiding waarbij je achter glas de mensen daadwerkelijk zag werken aan de producten. Buiten zagen we door het hek ook Rick en zijn zoon nog staan wat natuurlijk helemaal leuk was. Na weer enkele souvenirs te hebben gekocht reden we enkele straten verder om naar Counts Kustoms te gaan, de plek waar ze oude auto’s en motors weer nieuw leven in blazen. Toen we aan kwamen lopen stond Horny Mike voor de ingang, een van de beroemdheden van de serie. Hij ging graag met ons op de foto en was heel vriendelijk. Ook hier konden we naar binnen en konden we naar de autocollectie kijken van The Count, de eigenaar van de zaak, zijn autocollectie was gewoonweg bruut te noemen! We wilden natuurlijk ook zijn tattooshop zien, dus reden we naar het Rio hotel, iets verder van de Strip. Ook dit was mooi om te zien en het Rio zelf was ook mooi om eens gezien te hebben. Op deze manier zie je, ook als je de derde keer in Vegas bent toch nieuwe dingen! We waren vrij snel klaar met onze ‘History Channel tour’, we dachten namelijk overal toch wel in de rij te staan, maar we waren vroeg en dit was dus niet het geval. Rond 3 uur waren we weer in het hotel, waarna Chani en ik nog even een paar winkels rondom het hotel zijn ingegaan en de rest even op de kamer gerust hebben. Het was al rond half 6 en we kregen honger, dus zijn we naar een restaurant gereden waar mam en pap vorig jaar in Florida geweest zijn, Bubba Gump, gebaseerd op de film Forrest Gump. Hier hebben we allen zeer lekker een vismaaltijd gegeten en ook het restaurant was zeer mooi in thema gemaakt. Chani en Bryan wilden hierna nog graag enkele hotels op de Strip zien die we afgelopen dagen hadden overgeslagen. Pap en mam zijn dus naar het hotel gereden en wij zijn met ons 4 teruggelopen en hebben o.a. de fonteinen van het Bellagio, het Ceasars Palace en de vulkaan van het Mirage nog gezien. Rond 10 waren we weer op de kamer en werd het tijd om de koffers te pakken, morgen vroeg vertrekken we namelijk naar de tweede plek van de reis. We gaan na 5 dagen Vegas eindelijk de natuur in: de Grand Canyon. In de Grand Canyon hebben we geen internet, wel zal ik morgen en overmorgen een blog schrijven die ik dan in Page pas erop zal zetten, hebben de echte lezers in een keer wat meer plezier J! Voor de liefhebbers van de series van History Channel, kijk vandaag zeker naar de foto’s!