Day 7: The Grand Canyon

24 juli 2014 - Grand Canyon South Rim, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag ging de wekker zoals elke dag om 8 uur. Rustig wakker worden en klaarmaken om het eerste National Park te bezoeken van de velen die we deze reis gaan zien, de Grand Canyon. Zoals ik in de blog van gisteren al zei kwamen we zeer laat aan gisteren en hadden we nog niks van de Grand Canyon gezien. Toen we dus vanmorgen naar buiten liepen verbaasde iedereen zich erover dat de Canyon letterlijk 20 meter voor de deur ligt van onze kamers! Het is nu de derde keer dat ik de Grand Canyon zie, maar elke keer weer is de eerste blik wanneer je de Canyon ziet overweldigend. Vooral nu we meteen ernaast sliepen. We gingen rond half 10 op pad en besloten eens een andere route te nemen dan de vorige keren. We namen de bus richting de westkant, stapte uit op een viewpoint en besloten tot de volgende bushalte te lopen, 1,3 km verderop. Zo’n stuk lopen door de natuur is echt prachtig, als je zo loopt zie je toch weer de Canyon vanuit andere hoeken wat zo fascinerend is aan dit stuk natuur. Onderweg maakten we velen mooie foto’s. Af en toe hadden we een moeder bij ons die ons weer eens vertelde niet zo dicht bij de rand te staan, omdat dat te gevaarlijk is en Bryan werd het ook wel even slecht toen Michelle te dicht bij de rand ging staan. Ik denk dat wanneer oma sommige foto’s ziet ze weer maagkrampen krijgt zoals 4 jaar geleden, toen opa telkens te dicht op de rand stond. Toen we bij de volgende bushalte aankwamen namen we de bus naar het verste punt om hier even foto’s te maken en vervolgens namen we de bus terug naar onze lodge. Na een half uurtje gerust te hebben besloten we de auto te nemen naar het visitor center en een indianen huisje waar ze leuke souvenirs verkopen, dit bleek geen succes want we vonden beide niet, we reden een rondje en kwamen weer bij de lodge. Toen bedachten we ons dat we beter konden gaan lopen, bleek het Hopihouse toch maar 400 meter lopen te zijn. Ook kwamen we een visitor center tegen, niet die we bedoelde maar goed. Even een stempel zetten in ons National Park passport bij het visitor center en enkele souvenirs kopen zoals altijd. Hierna was het al rond 5 uur en besloten we naar Tusayan te rijden, een dorp hier in de buurt, om bij een pizzeria te eten waar we de vorige 2 keer ook hebben gegeten. Zoals altijd smaakte de pizza hier weer zeer goed! Toen we terugreden zagen we enkele groten herten, nu nog bijzonder om te zien, terwijl we in Yellowstone hier waarschijnlijk velen van zullen zien. Ook regende het even onderweg wat eigenlijk wel lekker was omdat het vandaag sowieso een vrij koele dag was, wat wel lekker is na 5 dagen Las Vegas. Natuurlijk moesten we even stoppen bij het ingangsbord van Grand Canyon National Park om wat foto’s te maken.  We reden het park weer in en kochten dit keer wel de Parkpass, gisteren was het loket dicht omdat het al zo laat was. Toen we terugkwamen bij de lodge was het net tijd voor de zonsondergang en konden we nog velen mooie plaatjes schieten, de zonsondergang hier was zeer mooi!! Vandaag waren we dus eens vroeg op de kamer, rond 8 uur. Dus tijd om nog even de foto’s te bekijken en daarna eens lekker vroeg naar bed te gaan. Morgen rijden we weer verder naar Page waar we 3 nachten verblijven. Het is maar een korte rit van zo’n 3 uur, dus we zullen nog bijna de hele dag hebben om iets te gaan doen in Page. Ik heb geen idee of hier internet is in het hotel, maar er zal vast ergens WiFi zijn in Page om even de blog te updaten. Kijk zoals altijd weer de foto’s, die zeggen meer dan dit verhaal, vooral vandaag zeer mooie foto’s!!

Tot snel,

Melvin

1. Milinda:
    25 juli 2014
    Hey, Geweldig ziet dat allemaal uit. Ben best wel jaloers hoor!
    Heel erg mooi, en Melvin, wat maak jij leuke reisverhalen, echt boeiend om te lezen. Heel veel plezier verder en geniet!
  2. Melvin:
    26 juli 2014
    Bedankt :), ik doe iedere avond weer mijn best.