Day 26: Birthday Boy

12 augustus 2014 - Yellowstone National Park, Verenigde Staten

Vandaag ging de wekker om 7 uur, rond 9 uur waren we pas weg omdat we langzaam aan deden vanmorgen. Ik zat even op het stoeltje voor het huisje vanmorgen en toen kwam de rest met een taartje aan met kaarsjes in de vorm van ‘19’ erop naar buiten en ze zongen voor me, altijd leuk zo’n verjaardag tijdens de vakantie! Toen ik op de kamer liep hadden ze alles versierd met slingers en ballonnen, zeer leuk. En ik moest natuurljk de hele dag met een button op lopen dat ik jarig was! Al mijn 3de verjaardag die ik in de USA vier. We hadden de terrassen met het water en de mooie kleuren, ontstaan door de vulkaan, nog niet gezien en hier reden we dus vanmorgen heen. Het ligt eigenlijk letterlijk 200 meter van onze cabin af. We reden hier eerst een kleine loop met de auto, waarbij we weer enkele geisers zagen. Daarna parkeerden we de auto en liepen we enkele paden naar onder om de zeer mooie terrassen te zien. Ze waren compleet anders dan 4 jaar geleden! Deze terrassen zijn op het moment dat er water overheen stroomt zeer mooi van kleur, vaak blauw, oranje en rood. Maar op het moment dat er geen water meer stroomt, wat elk jaar verandert, drogen de kleuren uit en is het compleet wit. Opa en oma, de foto die bij jullie in de woonkamer hangt is nu uniek want op deze plek is het nu compleet wit zonder nog enige kleur! Natuurlijk waren op andere plekken enkele meters verderop dan weer nieuwe terrassen gevorm.  We hebben hier vrij lang gelopen, omdat we velen foto’s hebben genomen. Rond half 12 reden we verder, naar Hayden Valley, waar we gisteren ook waren. Het was gisteren helaas al laat en we moesten doorrijden omdat het donker werd. Dit stuk van Yellowstone is zeer mooi vanwege een de grote open velden waar je veel wildlife (vooral bizons) kan spotten. We keken dus veel met onze verrekijkers om naar beren te zoeken, helaas echter geen gezien vandaag. Natuurlijk wel weer velen bizons, en we zagen opgegeven moment in een rivier nog 3 mooie pelikanen, die hadden we ook nog niet eerder in het park gezien. We stopten hier ook op de plek waar we in 2010 meer dan een uur lang naar de vallei hebben staan kijken waar we een Grizzly zagen met 3 jongen, we herkenden de plek precies. Het grappige was, was dat een man ons gisteren vertelde dat in deze omgeving vrij vaak een Grizzly rondliep. We aten hier een broodje en zochten natuurlijk weer met de verrekijkers naar wildlife. We hebben hier vrij lang rond gekeken en ook stapten we af en toe bij Yellowstone River uit om even naar de rivier te kijken. Rond 3 uur reden we terug, want het was nog wel een stuk rijden en in de avond hadden we het paardrijden geboekt bij onze cabin in de buurt. We reden flink door en waren rond half 5 bij onze cabin. Hier liepen mam en ik nog even een berg op waardoor ik mooie foto’s van de cabins en de omgeving kon maken. Het was kwart over 5 en we moesten naar de range rijden omdat we om kwart voor 6 het paardrijden hadden geboekt. We waren snel daar en daar kregen we instructies en zette de helm op om ons klaar te maken om een uur paard te rijden door de vallei. We gingen met de 4 kinderen, mam en pap wilden eerste ook mee, maar er waren niet meer plekken over, dus lieten ze ons rijden. We waren iets langer dan een uur weg en het was weer een zeer bijzondere ervaring. Onderweg was veel te zien, we reden door velden en door bossen en zagen onderweg ook enkele herten. Er reden enkele mensen van de ranche mee die ons veel konden vertellen over de omgeving wat altijd mooi is. Het was echt zeer mooi om op een paard door Yellowstone te rijden, een ervaring die maar weinig mensen meemaken. We kwamen rond half 8 terug en we hadden zeer veel honger allemaal. We reden iets buiten Yellowstone, Montana in en aten bij dezelfde pizzeria als 3 dagen geleden, waar de pizza echt heerlijk was. Toen we klaar waren met eten, liepen we nog een souvenir winkeltje binnen en reden we nog naar een supermarkt om wat ontbijt voor morgen te kopen. Toen we terug in de cabin waren, was het al 10 uur, even douchen en natuurlijk liggen de meesten nu weer snel te slapen. Ik heb dus een zeer mooie en speciale verjaardag gehad vandaag, en ik heb niemand anders gehoord, want ik had geen internet en telefoonverbinding hier! Bekijk de foto’s van de 4 dagen, zeer mooi!!

Lees meteen de volgende blog,

Melvin

Dit heb ik nog erna geschreven woensdagavond (dag27):

Het is nu laat en ik moet over 3 uur al weer opstaan dus ik schrijf nu even geen blog meer en geen foto’s, morgen vliegen we heel vroeg, maar we moeten in Chicago 8 uur wachten, tussenstop. Dus als ik daar internet heb schrijf en post ik die van vandaag en anders pas vrijdag als ik thuis ben! In ieder geval kunnen jullie 4 dagen Yellowstone de blogs lezen en de foto’s zien!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl