Day 24: Sunday, Bison Day

10 augustus 2014 - Yellowstone National Park, Verenigde Staten

We stonden vandaag om 7 uur op, in Yellowstone wil je natuurlijk zoveel mogelijk tijd hebben! Toen we opstonden zaten er meteen Elks voor onze deur, mooi om zo op te staan midden in de wildernis. Om 8 uur reden we weg, omdat het park zo groot is moet je hier goed plannen wat je wanneer wilt zien. We reden richting de Noord-Oost ingang van het park en kwamen hier onderweg velen dieren tegen. Als eerste zagen we onderweg enkele pronghorn herten, zeer mooie dieren. Daarna stopten we ergens in een veld waar we enkele gewone herten zagen staan met erg grote en mooie geweien. We reden hierna vooral door veld en de bergen meer in de verte. Dus ben je altijd op zoek naar de beren in het park! We reden iets verder en zagen meteen al enkele bizons staan, hier bleven vrij lang staan en kijken naar deze indrukwekkende dieren. Toen we verder reden zagen we wel honderden bizons overal in de velden. We stopten langs de weg en kwamen vrij dicht bij een kudde te staan. Ze liepen hier vaker over de weg en konden vanaf zo’n 10 meter afstand mooie foto’s maken! Natuurlijk gaat de tijd wel snel om als je naar deze wildernis kijkt. We reden verder en kwamen uiteindelijk bij de uitgang, waar we omdraaide om dezelfde weg terug te nemen. We hadden al vrij veel dieren gezien vandaag, en dat met maar enkele uurtjes rijden. Maar je bent hier natuurlijk altijd opzoek naar het machtigste dier van Yellowstone, de beren. We reden verder en jahoor we hadden weer het geluk zoals 4 jaar geleden. We zagen allemaal mensen staan en wisten dat er iets te zien zou zijn. We keken iets de berg op en zagen iets in de verte boven op een heuvel in de weide een beer! En dat al de eerste dag om 12 uur, wat een geluk weer! We hoorden van een vrouw dat het een Black Bear was. We konden hem goed zien met de verrekijkers en fototoestellen. Na hem even gezien te hebben verdween hij echter jammer genoeg achter een heuvel. We hebben nog enkele minuten gewacht om te kijken of hij terug kwam, maar hij was toch echt verdwenen. Dus reden we weer verder, waar we weer velen bizons zagen. We reden een andere weg op en reden hier veel bergopwaarts, waarna we veel door hogere bergen kwamen te rijden. Hier kon je zeer ver kijken. We stopten af en toe bij een mooi uitzichtpunt of om een mooie rivier te zien. Uiteindelijk kwamen we bij de Canyon Village, hier hebben we in 2010 overnacht, maar dit was dit jaar helaas al vol. We gingen even het visitor center en een souvenirshop naar binnen en reden verder om de Canyon van Yellowstone te zien. Eerst reden we even langs de blokhutjes waar we 4 jaar geleden overnachtten, om deze aan Chani en Bryan te laten zien, en natuurlijk om even een nostalgische foto te maken. Hierna reden we naar de zeer mooie waterval in de Canyon, een van de beroemdste stukjes van Yellowstone. Hier reden we met de auto kleine stukjes en maakten overal foto’s van de prachtige Canyon. Ook zagen we hier weer een nest van de Ospreys die hier 4 jaar gelden ook al een nest hadden. Zelf heb ik hier ook even een stukje in de auto gereden, omdat het hier rustig was, wel even leuk. We reden terug naar de Canyon Village om hier wat te eten, want het was al half 6. We aten een hamburger bij een bekende hamburger tent bij de Canyon Lodge, deze zullen opa, oma en Sjaak zich nog goed kunnen herinneren. We reden zo’n 20 km verder naar Norris, een plek waar velen geisers zitten. We liepen hier een kleine trail en zagen enkele mooie geisers.  We wilden nog verder lopen, maar het was al bijna 8 uur en het begon donker te worden, dus besloten we de afkorting te nemen en morgen terug te komen om hier de rest te bekijken. Dan zijn namelijk de kleuren van de geisers ook veel mooier. Natuurlijk is het ook niet verstandig om hier in het donker te lopen met al het wildlife om je heen. We besloten terug te rijden naar ons huisje, wat nog zo’n 34 km rijden was. Helaas kregen we Road Work op onze weg, waardoor we eerst zo’n 20 minuten moesten wachten voordat we de weg konden passeren. Het begon te schemeren en daardoor moesten extra goed opletten voor dieren. Toen we redelijk dicht bij de lodge kwamen moesten we dan ook enkele keren goed op de rem voor een paar Elks (zeer grote herten) die voor de auto renden. Uiteindelijk kwamen we rond half 10 aan bij onze lodge, later dan gepland, maar we hebben een zeer geslaagde eerste dag gehad in Yellowstone! Morgen staan we zeer vroeg op, om 5 uur, en hopen we dat we zo vroeg wat wildlife kunnen zien.

Tot de volgende blog,

Melvin