Day 4: The Big Surprise

21 juli 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

De dag begon zoals de rest om 8 uur, de wekker ging, iedereen stond op….en het duurde iets langer dan gepland, maar iets na half 10 vertrokken we met de auto om enkele dingen in Vegas te gaan bekijken die niet op loopafstand liggen van ons hotel. Als eerste reden we naar het beroemde Las Vegas sign dat vooraan de Strip staat, dit moet je natuurlijk gezien hebben! Het was hier vrij druk en moesten in de rij gaan staan om een foto te kunnen nemen. Enkele minuten later hadden we dan allemaal een mooie foto met het Welcome to Las Vegas sign. Als tweede reden we naar het Hard Rock Cafe buiten het centrum. Iedereen heeft hier mooie souvenirs gekocht en ikzelf heb hier een hele mooie pinnenset van de Deathly 7 Sins cadeau gekregen van mijn ouders, alvast voor mijn verjaardag. We wilden nog 2 hotel/casino’s op de strip zien die vrij ver van de rest af liggen, het Stratosphere en het Circus Circus, dus reden we hier ook even naartoe. Bij het Stratosphere waren we vrij vlug uitgekeken, omdat er onder niet veel te doen is en we niet 18 dollar over hebben om naar boven te gaan, vanaf onze kamer zien we immers hetzelfde uitzicht. Het Circus Circus was wel even leuk om te zien vanwege de kindergamehall op de tweede verdieping. Na alles gezien te hebben gingen we rond 3 uur naar het foodcourt naast ons hotel om allen een broodje Subway te eten. We moesten namelijk om half 5 klaar staan om opgepikt te worden door het busje dat ons naar de Helicopter zou brengen. Ja je leest het goed een Heli, mijn ouders hebben ons namelijk gisteren verteld dat ze een verrassing hadden. Wij dachten dat we vanaf de South Rim van de Grand Canyon eind deze week, wanneer we hier zouden overnachten een vlucht zouden maken van zo’n 45 minuten enkel over de Grand Canyon. Echter hadden zij als verrassing een vlucht geboekt vanaf Las Vegas, hiermee zouden we bij ons hotel worden opgehaald, iets langer dan een half uurtje rijden naar Boulder City en vanaf hier een heli pakken. Dus zo gezegd zo gedaan. Het mooie van deze vlucht was dat we hiermee 45 minuten zouden vliegen naar de Grand Canyon, op de heenweg zagen we heel mooi de Hoover Dam liggen, natuurlijk de woestijn en velen oude, niet meer actieve, vulkanen. Wat deze vlucht zo speciaal maakte was dat we daadwerkelijk op de bodem van de Grand Canyon geland hebben! Hier kregen we van onze piloot, Michael een lunch met champagne aangeboden en hadden we natuurlijk wat tijd om foto’s te nemen. Dit was echt zeer speciaal, de meeste van ons hadden al in een heli boven de Grand Canyon gevlogen, maar om op de bodem te landen, naast de Colorodo river, was wel echt heel speciaal! Na een half uur op de bodem te hebben gezeten gingen we weer de lucht in voor 45 minuten, eenmaal in de lucht zagen we een prachtige zonsondergang wat de vlucht nog specialer maakte. Daarna hebben we natuurlijk enkele mooie foto’s gekocht die van ons zijn gemaakt met de heli, waarna het taxibusje ons weer terug naar het hotel reed. Rond half 10 waren we terug in het hotel na een zeer mooie avond, voor deze bijzondere ervaring wil ik pap en mam toch even extra bedanken, maar al helemaal opa en oma die het grootste gedeelte hebben gesponsord als kerstcadeau afgelopen jaar!! Nu gaan we toch eens wat vroeger naar bed om wat slaap te krijgen, na een paar uitputtende dagen.

Kijk vandaag zeker bij de foto’s, want die van de Canyon zijn zeer mooi !

Tot de volgende blog,

Melvin

1. Yolanda van rijn:
    23 juli 2014
    Jeetje wat schrijf jij mooi, vooral als je in Las Vegas bent geweest. Leuk hoor, zijn jullie nog in het hoge rad geweest. Veel plezier.
  2. Wim Vermeulen:
    23 juli 2014
    Geweldig.Ik geniet nu al mee.Super reisverslag,en hele mooie foto,s
  3. Sandra:
    23 juli 2014
    In het rad waren we wel van plan maar is er niet van gekomen. De kids wilden liever niet…te hoog ;-)!
  4. Melvin:
    23 juli 2014
    Bedankt :)! Ik doe er alles aan om 's avonds laat de blog nog erop te zetten, meestal slaapt iedereen al en zit ik nog alles uit te zoeken haha!
  5. Yvonne:
    29 juli 2014
    Prachtig beschreven Melvin, ik ben met een inhaalrace bezig maar geniet van je verslagen.
  6. Melvin:
    30 juli 2014
    Dankje Yvonne, hierna kun je het gewoon elke dag weer volgen :)!