Day 8: Another Big Surprise!!

25 juli 2014 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vandaag reden we weg uit de Grand Canyon om naar onze 3e plaats van de reis te gaan: Page. We stonden om 8 uur op en rond half 10 was de auto volgeladen en reden we weg bij de lodge, eerst even langs het visitor center om daar nog even te kijken. Vervolgens reden we door, richting de oostkant van de Grand Canyon. Toen we weg reden gaf de TomTom nog geen 2,5 uur rijden aan….deze rit werd toch iets anders dan gepland zoals je verderop zal lezen. Natuurlijk waren ook hier vele mooie uitzichtpunten dus stopten we hier vaak om weer mooie foto’s te nemen. Uiteindelijk moesten we dan toch afscheid nemen van de Grand Canyon en reden we het park uit. Iets verderop reden we meteen het grootste indianenreservaat van de USA in het reservaat van de Navajo. In dit gebied hebben de indianen hun eigen wetten en zelfs een eigen president. Onderweg kwamen we, zoals altijd hier, velen indianen tegen die naast de kant zeer mooie handgemaakte spullen zaten te verkopen. Natuurlijk moest pap bij elke kraam stoppen om te kijken wat ze hadden. Iedereen heeft mooie souvenirs meegenomen bij de indianen, zoals sieraden en dromenvangers. Toen we door hadden dat het al 3 uur was, door al die tussenstops bij de indianen en de Grand Canyon, besloten we toch maar eens door te rijden om naar Page te gaan. Opgegeven moment kwamen we dan toch weer een mooi uitzichtpunt tegen waar velen indianen weer spullen zaten te verkopen, maar waar ook een kleinere canyon liep waarin je een zijtak van de Colorado River zag stromen. Hier stopten we dan ook even om weer foto’s te nemen. We reden weer verder en zagen in de verte al regen, even verder reden we ook een stukje door de regen, maar dit was maar voor korte duur Even later kwam plotseling een minder moment van de dag: de weg was opgegeven moment afgezet zonder dat er hiervoor ook maar iets van was aangegeven. Dit was de enige weg in de omgeving die naar Page leidden. De vorige afslag naar Page was meer dan een half uur terug rijden, er zat dus niks anders op dan om te keren en die afslag te nemen. Dit betekende dus dat we meer dan een uur voor niks moesten rijden. Uiteindelijk kwamen we dan richting Page, en rond iets voor 6 kwamen we aan. Aanvankelijk hadden we een logde geboekt, die we via tripadvisor hadden gevonden, op de site stond al dat dit hotel een hoge rating had door de vriendelijke eigenaar. Toen we aankwamen zat de eigenaar al meteen op ons te wachten en hij was zeer vriendelijk, een jonge gast, en een beer van een vent. Hij zei dat hij slecht en goed nieuws voor ons had. Het slechte nieuws was dat hij onze kamers aan andere mensen had verhuurd. Het goede nieuws was dat we een 12 persoons huis kregen dat hij bezat, omdat deze toevallig dit weekend niet was geboekt, voor dezelfde prijs! We reden de beste man dus achterna naar dit huis en dachten natuurlijk dat we een stacaravan ofzo kregen. Eenmaal aangekomen hier in het huis bleek het een splinternieuw huis te zijn dat hij zelf net 2 maanden geleden af had gemaakt.  We keken onze ogen uit, wat een groot huis, kijk de foto’s van vandaag om het zelf te zien!! Nadat we onze spullen hadden uitgeladen en het hele huis hadden gezien besloten we wat te gaan eten bij de Denny’s. Lekker even een gewone maaltijd en niet altijd die hamburgers. Daarna moesten we natuurlijk naar de Walmart om in te slaan, en rond 10 uur waren we weer terug in het huis. We hebben hier momenteel geen internet omdat het huis vrij nieuw is en het internet nog niet blijkt te doen, dus ik zal zo snel mogelijk deze blog erop zien te zetten morgen!

Tot snel,

Melvin

1. Opa roodselaar:
    26 juli 2014
    weer een super verhaal melvin ben benieuwd naar het huis
  2. Melvin:
    26 juli 2014
    Foto's staan erop nu dus je kan kijken!! een paar maar natuurlijk als we thuis zijn laat ik ze je zien :)!
  3. Michael en Eelkje:
    26 juli 2014
    Wederom een mooi verslag en super foto's