Day 21: Sturgis Motorcycle Rally

7 augustus 2014 - Keystone, South Dakota, Verenigde Staten

Vandaag stonden we om half 8 op, we maakten ons rustig klaar omdat we vandaag niet zo’n haast hadden. Het enige wat op het programma stond was om naar Sturgis te gaan waar het Black Hills Motorcycle Rally aan de gang is deze hele week, het grootste motorevenement ter wereld! We vertrokken hier vanaf Keystone en het was meteen al heel druk met motoren hier, we moesten nog een uurtje rijden naar Sturgis. We stopten eerst even in Keystone om wat shirts te kopen en deze aan te trekken anders zouden we wel opvallen tussen al de bikers vandaag. Op de snelweg naar Sturgis toe waren natuurlijk bijna alleen maar motoren, niet normaal hoeveel we hier al zagen. Eenmaal in Sturgis verbaasde ons het dat we helemaal in het centrum met de auto konden parkeren en we meteen naast de hoofdstraat uitstapten. Overal om je heen hoorde je het mooie geluid van de brommende motoren! Wat wel heel grappig was om te zien, is dat iedereen die hier woont wel iets aan het evenement kan verdienen. De een maakte van zijn stukje land een parkeerplaats waar je voor moest betalen en de ander maakte van zijn tuin wel weer een tentenkamp waar de bikers konden overnachten. We liepen de hoofdstraat op, waar alle motoren staan om te showen. Echt ongelooflijk hoeveel motoren hier stonden, en hiervan was zeker wel 95% een Harley. We liepen de straat af en verbaasde ons erover hoelang dit was. Veel meer dan je op de foto’s kan beseffen! Overal langs de wegen waren stands waar je vanalles kon kopen en natuurlijk een grote Harley shop, waar je spotgoedkoop shirts kon kopen in de uitverkoop. We kregen rond half 2 toch wel honger en naar de auto lopen waar ons eten lag was ons te ver om even te eten, dus aten we lekker gyros, dat smaakte wel eens lekker i.p.v. al die burgers! We liepen verder en natuurlijk staan er overal zoveel speciale Harley’s dat je zo vaak stopt om wel weer een foto te maken van een bike. Natuurlijk kochten we ook de nodige souvenirs, en pap kocht vandaag zijn zoveelste shirt op de vakantie. We liepen via een andere straat terug naar de auto want het begon al weer later te worden, we kregen hier toch de hele dag om. Aan een kant van deze weg stonden allemaal stands van verschillende motorzaken of andere bedrijven, zoals de Harley-Davidson, Indian en Jack Daniels. We aten een gratis waterijs bij de Jack Daniels en kregen ergens anders weer gratis een blikje energy drank van de Rockstar. Iedereen heeft natuurlijk ook even op een motor gezeten om een foto te maken. Het was voor iedereen van ons echt een zeer speciale ervaring om dit eens mee te maken, echt heel gaaf!! Het was al 5 uur en we reden weer terug naar Keystone, natuurlijk zit je nog helemaal in de sfeer met alle motors om je heen de hele rit. In Keystone pakten we bij de Subway allemaal een broodje om dit op de kamer op te eten. Daarna liepen we nog even Keystone in om hier nog even rond te neuzen en de winkeltjes te bekijken, natuurlijk ook hier weer velen bikes. Terug in het hotel gingen we even zwemmen en lekker in het bubbelbad, waar we een praatje maakten met een man van rond de 70 die helemaal uit Tennessee, zo’n 2500 km verderop, was komen gereden op zijn motor om dit mee te maken. Het was al rond half 10 maar we wilden toch echt nog even Mount Rushmore in het donker zien, want dan is die mooi verlicht. Dus reden we met de auto 5 minuten, en parkeerden de auto even langs de snelweg om foto’s van Mount Rushmore te maken.
Morgen rijden we naar Sheridan, hier blijven we maar een nacht op doortocht naar Yellowstone. Ik denk dat ik morgen dus nog gewoon internet heb maar in Yellowstone heb ik geen internet meer voor 4 dagen. Dus dan horen jullie daarna pas weer van me!

Vandaag zijn het wat veel foto’s, bekijk ze zeker want ze zijn vandaag wel heel gaaf!!!

Tot de volgende blog,

Melvin

1. Yvonne:
    8 augustus 2014
    Dank je wel Melvin voor dit weer mooie verhaal.
    Nu gaan we gauw de mooie foto,s kijken.
    Groetjes van mij en Wiek. ( beetje jaloers:) )