Day 22: Devils Tower

8 augustus 2014 - Sheridan, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag stonden we op om aan de rit richting Yellowstone te beginnen die 2 dagen zou duren. De Black Hills liggen namelijk te ver om in een keer naar Yellowstone te rijden. We reden de Black Hills meteen uit en reden dezelfde weg als we gisteren, richting Sturgis. Dus zagen we overal natuurlijk weer de bikers. We reden door en stopten nadat we de grens over Wyoming binnen reden even bij het visitor center. We maakten even foto’s hier en pakten weer wat informatie bladen over de staat. We reden verder en stopten na zo’n 2 uur rijden bij Devils Tower National Monument. Als je de foto’s bekijkt, zie je dat het een speciale rots is die gemaakt is door magma dat miljoenen jaren geleden omhoog is gekomen en een zeer speciale rots heeft gevormd. We reden hier naar het visitor center en liepen een stukje richting de rots om wat foto’s te maken. Ook hier weer waren velen bikers van Sturgis die de rots kwamen bezoeken. In deze week van Sturgis bezoeken maar liefst 400.000 motoren dit National Monument, dan weet je ongeveer hoe groot de Rally hier is!! We reden een stukje terug en kwamen bij een picnic area, we stopten om hier om even lekker te eten, bij het uitzicht op Devils Tower. We reden daarna terug naar het begin van het park en stopten omdat er naast de weg zeer veel prairiehondjes zaten. We stapten uit de auto en liepen naar de diertjes toe om wat foto’s te maken. Ze kwamen zeer dichtbij gelopen en waren heel nieuwsgierig, dus konden we leuke foto’s nemen. Daarna reden we verder, het was al zo’n half 3 en we moesten nog iets meer dan 2 uur rijden naar Sheridan, de plaats waar we overnachten. De weg ernaartoe, was zeer mooi maar opgegeven moment ook een beetje saai. Weer veel grasland met heuvels en we kwamen velen herten onderweg tegen die in het gras stonden. We kwamen in het hotel aan en hebben hier 2 mooie kamers, jammer dat we hier maar 1 nacht blijven op doortocht. Maar goed morgen gaan we naar Yellowstone, een ongelooflijk mooi park. We pakten even de auto uit en reden daarna naar een lokaal restaurant waar we zeer goed hebben gegeten. De Walmart ligt tegenover ons hotel hier, en we moesten goed inslaan voor de komende dagen in Yellowstone, want we overnachten in het park en hier is dus bijna geen supermarkt ofzo te vinden. We sloegen dus veel in voor de komende dagen en reden terug naar het hotel. Morgen rijden we dus naar Yellowstone en hier heb ik natuurlijk 4 dagen echt geen internet of niks! Dus dat wordt 4 dagen geen blog, toch wel jammer!! Ik schrijf wel elke avond de blog en zoek de foto’s uit, dus dan komen volgende week woensdag in een keer 5 blogs en 5 fotoalbums erop, bekijk zeker de foto’s dan, want van Yellowstone worden de foto’s gegarandeerd prachtig! Dus dat betekent ook dat ik op mijn verjaardag geen Facebook berichten of niks kan beantwoorden dinsdag, ik weet niet eens of ik telefoon netwerk hier heb!! Dus ik heb weer contact met jullie de laatste dag van onze vakantie!

Een fijn weekend en tot woensdag,

Melvin

1. Opa roodselaar:
    9 augustus 2014
    veel plezier in yellowstone en alvast een mooie verjaardag melvin gr oma
  2. Melvin:
    Dankje oma!!
  3. Milinda:
    9 augustus 2014
    Geniet van het mooie Yellowstonepark de komende dagen en alvast keileuke verjaardag grtjs aan allemaal, grt millinda en Ron
  4. Sjaak en riec:
    9 augustus 2014
    Als eerste wensen we je een mooie verjaardag en nog leuke dagen voordat deze reis weer voorbij is, goede thuiskomst.
  5. Marian:
    9 augustus 2014
    Dat word dan woensdag de hele dag vrijmaken om te lezen, groetjes vanuit het sprookjesbos ;-)
  6. Yvonne:
    9 augustus 2014
    Heel veel plezier in Yellow Stone. En alvast proficiat met je verjaardag Melvin.
    Tot volgende week, groetjes xxx
  7. Melvin:
    9 augustus 2014
    Iedereen bedankt!! We zullen zeker genieten! We vertrekken over een half uurtje naar Yellowstone :)!