Day 18: Denver

4 augustus 2014 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

De dag begon vandaag om 8 uur, we maakten ons klaar en ontbeten stevig in het hotel en reden rond half 10 op weg om de stad Denver te verkennen. Na ongeveer 20 minuten rijden kwamen we bij een winkelcentrum uit dat dicht bij het centrum lag, pap moest hier eerst nog even naar de Applestore. Hij had software problemen met de MacBook en bij ons in Nederland betaal je je blauw als je ernaar moet laten kijken, terwijl ze hier alles gratis doen en ze er veel meer vanaf weten. Dus leverde hij de laptop af en zeiden ze dat hij hem vanavond weer kon ophalen, nu we er toch waren kocht mam zich maar meteen even een MacBook Air, want ze was ja de enige die nog geen MacBook had in huis. Dus mam was weer tevreden en we konden verder richting het centrum van de stad. We parkeerden de auto in een parkeergarage, die later een beetje duur uitviel toen we de andere prijzen in de stad zagen. Als eerste liepen we naar het Colorado Capital. Dit is het staatsgebouw van de staat Colorado. We konden hier gewoon naar binnen en er was zeer veel te zien binnen, het was werkelijk prachtig afgewerkt overal. Blijkbaar was er net een toespraak ofzo gehouden van iemand want we liepen een kamer binnen en hier stonden velen belangrijke mensen van de staat en ook de Senatoren en de Gouverneur van de Colorado. Wel leuk om deze mensen hier eens aan het werk te zien! Toen we naar buiten liepen zagen we dat er een grote bak stond met boeken die gerecycled worden, oude wetboeken die hier gebruikt zijn. Chani en ik dachten, dit is wel een leuk en apart souvenir uit het Capital van Colorado, dus vroeg Chani aan de bewaking of we er een mochten meenemen. De vrouw keek Chani iets vreemd aan maar we mochten ze wel pakken, als we het maar bij 2 hielden. We liepen verder door het park voor het gebouw en kwamen uit bij de US mint, hier worden dus de dollars gedrukt. We liepen even de shop naar binnen en kochten een paar muntensetjes. Toen we naar buiten liepen was het al rond 1 uur en wilden we toch echt naar de winkelstraat, het centrum. In het centrum is dan ook meten het business district en staan enkele wolkenkrabbers. Alhoewel, Denver is een vrij vlakke stad en er is niet veel hoogbouw, vandaar dat de hoge gebouwen in deze Amerikaanse stad wat tegenvallen. Even lopen en we waren op de winkelstraat waar we eerst allen even een salade aten in een foodcourt, omdat we honger hadden.  We bezochten daarna enkele souvenirwinkeltjes en kamen uiteindelijk bij de Barnes&Nobles uit, een hele grote boekenwinkel. Hier lagen werkelijk de mooiste boeken dus liepen we weer met zo’n 6 boeken de winkel uit….we begonnen ons nu serieus zorgen te maken dat we het gewicht niet konden meenemen in het koffer en handbagage. Dat was dan ook de reden dat Chani en mij weerhield om nog 10 boeken mee te nemen. Dus toen maar weer verder naar het gebouw ernaast: het Hard Rock Cafe. Natuurlijk moesten we even de shop in om een pin te kopen en wat foto’s te maken. We liepen natuurlijk ook even de winkel naar binnen waar we 4 jaar geleden de cowboyhoeden kochten en ik moest weer op de foto met een piano die buiten staan net zoals de vorige keer, brengt altijd leuke herinneringen op zoiets. We liepen de winkelstraat af, waar op het einde nog enkele mooie oude gebouwen staan van 100 jaar oud, en pakten op het einde de gratis bus terug naar het begin, waar we de auto geparkeerd hadden. We pakten de auto en reden een kwartier verderop naar een grote muziekwinkel waar Bryan graag even wilde kijken en enkele gitaren even moest uitproberen. Hierna aten we allen een heerlijk hamburger bij de Smash Burger en reden terug naar de Applestore om pap zijn MacBook op te halen. De problemen waren opgelost en pap was weer tevreden, goede service hier bij de Applestore! We reden terug richting het Best Western maar moesten nog even langs de Walmart om inkopen te doen voor morgen onderweg en de komende dagen. Nu zitten we weer in de lobby om deze blog te schrijven en even te internetten.  Morgen rijden we verder naar Keystone, South Dakota, hier blijven we ook 3 nachten en gaan we weer velen mooie dingen bezoeken, met een van de hoogtepunten het wereldberoemde motortreffen in Sturgis. De rit duurt 6,5 uur en wordt de langste van de roadtrip, en dat zonder te stoppen onderweg, dus daar kunnen we wel nog even bij optellen. Als het goed is heb ik gewoon internet in het volgende hotel en horen jullie morgen weer van me.

Tot de volgende blog,

Melvin