Day 16: The Rockies

2 augustus 2014 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

We stonden vandaag om 7 uur op omdat we vroeg wilden vertrekken richting Denver. Tomtom zei dat de rit zo’n 6 uur ging duren, en daar kun je dan altijd wel minstens een uur bij optellen als je vaker stopt. We stonden op, maakten ons snel klaar en ontbeten nog bij het motel. Rond half 9 was de auto ingepakt en konden we vertrekken richting Denver. We reden weg en reden het eerste stuk nog door de rode stenen en de woestijn. Toen we een afslag namen de snelweg op gaf de Tomtom aan dat we 495 km rechtdoor moesten rijden op een weg. Wel grappig om te zien, in Nederland kun je niet eens zo ver rijden! Na zo’n 2 uur rijden kwamen we in een heel ander landschap dan we tot nu toe gezien hadden, we reden de Rocky Mountains binnen. Het landschap was echt prachtig, we reden tussen de bergen door en het waren zeer ruige bergen. Naast de snelweg lag ook constant de Colorado River, de rivier was hier in tegenstelling tot bij al de canyons die we gezien hadden, zeer ruig en stroomde zeer vlot. Wel erg grappig, we volgen tot nu toe de Colorado River bijna de hele weg naar boven. Opgegeven moment stopten we ergens midden in de bergen om even de benen te strekken. Het was een hele mooie plek, veel mensen gingen hier raften in de Colorado River ook zag je hier sommige vissers op forrel en zalm vissen. Het leuke was dat je hier de rivier eens echt kon aanraken (het water was zeer koud), want tot nu toe zagen we de rivier altijd van een afstand in een Canyon liggen.  We reden weer verder en kwamen in iets minder ruige stukken van de Rockies. We reden door vele grote, mooie en dure skigebieden zoals Aspen. Ook zagen we in de verte nog vaak sneeuw liggen hoog in de bergen. Naast de weg lagen ook vaak oude goudmijnen met alle het apparatuur nog achtergelaten door de oude goudzoekers, erg appart om te zien. De weg naar Denver was tot nu toe de mooiste rit die we gemaakt hebben en ging vrij vlot, doordat we goed konden doorrijden. De motor en remmen van onze Dodge werden goed op de proef gesteld vandaag, want we maakten flinke klimmen en dalen, en dat met 6 personen en velen kilo’s aan bagage. Toch was dit geen enkel probleem voor de auto, wat me eigenlijk wel verbaasde. We reden de Rockies uit en aan de rand van de bergen lag meteen Denver al. Rond kwart voor 4 kwamen we aan in ons hotel het Best Western waar we 4 jaar geleden ook hebben overnacht. Het hotel is helemaal verbouwd en we konden het niet meer terug, het is nog een stuk mooier geworden dan het al was! Wij, de kinderen, hebben met zijn 4 een mooie normale kamer, mam en pap hebben echter een zeer grote suite voor hun 2! We reden daarna een stukje verder en aten bij een goede pizzeria. We haalden nog wat koffie bij de Starbucks en reden terug naar het Best Western. Mam en pap gingen even de was doen, wat langer duurde dan gepland omdat de wasmachine niet meewerkte en wij gingen nog even lekker afkoelen in het zwembad. Nu zitten we nog even lekker in de lobby wat te drinken en even op internet. Morgen gaan we shoppen in een mall vlakbij ons hotel en overmorgen gaan we de stad in, we hebben hier dus 3 nachten. Ik zie dat ik toch nog wel een redelijk lange blog heb kunnen maken van een dag dat we niet veel gedaan hebben!

Tot morgen,

Melvin

1. Sjaak en riec:
    6 augustus 2014
    dus niet effe een hengeltje uitgegooid of wat goud gewassen?
  2. Sandra:
    7 augustus 2014
    goud gewassen, heb ik geprobeerd...bleef alleen steen over helaas ;-)