Day 15: Arches National Park

1 augustus 2014 - Moab, Utah, Verenigde Staten

Ten eerste ben ik gisteren vergeten te vertellen dat toen we terug kwamen op de kamer van Canyonlands er een brief klaar lag in onze kamer…Natuurlijk dachten we: Marian! Heel leuk dat je ons weer een brief naar het hotel schreef zoals je al vaker hebt gedaan in onze vorige USA reizen :)!

Over vandaag dan nu, de dag begon zoals meestal om stipt 8 uur, we stonden op maakten ons klaar, ontbeten in de lodge en waren rond half 10 klaar en reden weg met de auto. Arches National Park lag gelukkig maar 10 minuten rijden van onze kamer, maar toen we aankwamen moesten we nog enkele minuten in de rij staan om het park binnen te gaan, het beloofde vandaag dus vrij drukke dag te worden in het park. Meteen naast de ingang stopten we eerst bij het visitor center om wat informatie op te doen en natuurlijk een stempel te zetten in ons National Park Passport. We reden door het park binnen en maakte meteen een vrij steile klim door enkele bergen. Het eerste stuk van het park waren vooral mooie rode rotsen. Foto’s maken in het begin van de dag was erg mooi doordat de zeer blauwe open lucht vandaag goed afstak tegen de rode rotsen. Als een van de eerste punten stopten we bij een grote steen waar je een heel stuk naar boven kon, dus klommen we natuurlijk een heel stuk naar boven. Even later kwamen we bij een rots genaamd Balanced Rock, de naam zegt het al een grote steen die zeer onstabiel op een rots balanceert, zoals je op de foto’s van vandaag kunt zien. Hierna reden we door naar een ander stuk van het park waar zich velen mooie natuurlijke bogen in de rotsen bevonden. We parkeerden de auto en besloten naar 2 bogen te lopen die meteen achter elkaar lagen, een paar honderd meter lopen. De bogen waren genaamd de Double Arch en waren echt prachtig om te zien. Het laatste stukje was toch wel een stukje behoorlijk klimmen en de helft van ons klommen helemaal tot onder de laatste boog wat nog wel een opgave was. We hebben hier zeker een uur gezeten onder de schaduw van de eerste Arch en genoten van natuurschoon. Na een uur liepen we terug door het zand, het was iets na 1 uur en iedereen had honger dus besloten we weer ergens te picknicken zoals gisteren. We reden terug naar een goede plek om te picknicken en haalden de broodjes hotdogs weer tevoorschijn. Even later wilden we doorrijden naar een van de bekendste bogen van het park, de Delicate Arch. Opgegeven moment bleek echter de weg afgesloten te zijn, misschien wel vanwege modder op de weg door de storm van gisteravond. Je kon wel lopen, maar dit was een tocht van 5 km en zeer veel klimmen. Daarnaast was het warm vandaag dus besloten we dit maar niet te doen, we hadden immers al veel mooie Arches gezien. We reden naar het uiteinde van het park en hebben onderweg nog 1 Arch bezocht die ook zeer mooi tussen de rotsen lag en op het eindpunt liepen we nog een paar honderd meter om nog 2 zeer mooie Arches te zien. We hadden veel gezien vandaag en het park was echt zeer mooi, bekijk zeker de foto’s vandaag!! We reden het park uit en reden naar Moab Dinner, op aanraden van de locals hier, om lekker te dineren. Terug op de kamer besloten mam en pap nog even naar de winkel te gaan om weer hotdogs voor morgen te kopen en moesten Michelle, Chani en ik toch echt weer even naar de boekenwinkel om te kijken of ze vandaag weer iets nieuws hadden! Dit keer konden we ons echter weerhouden en liepen zonder iets te kopen naar buiten, wel kocht ik in een ander winkeltje nog een mooi shirt van Game of Thrones. Daarna hebben we nog even lekker gezwommen om af te koelen en zo meteen gaan we slapen. Morgen willen we vroeg opstaan om naar Denver te rijden. Het worden langere ritten vanaf nu, om te beginnen met morgen dat rechtsreeks zo’n 6 uur rijden is. Ook gaan we vanaf nu heel ander landschap zien dan de rode rotsen en zand van de woestijn, we rijden vanaf morgen de Rocky Mountains binnen.

See you soon,

Melvin