Day 14: Canyonlands

31 juli 2014 - Moab, Utah, Verenigde Staten

De dag begon vandaag om half 8, we stonden op maakten ons klaar en ontbeten bij de lodge. We waren vroeg op pad, rond 9 uur reden we weg om naar Canyonlands te gaan. Het beloofde vandaag lekker weer te worden, veel zon maar niet al te warm, zo rond de 30 graden. Het park is vrij groot en we besloten het grootste gedeelte van het park te bezoeken genaamd, Island in the Sky. Vanaf onze lodge moesten we eerst toch nog wel zo’n 3 kwartier rijden voordat we bij de hoofdingang van het National Park kwamen. Eenmaal daar reden we het park binnen en het zag er meteen al vrij mooi uit, met alle mooie roden rotsen. Eigenlijk stelde ik me niet veel voor bij dit park, omdat we natuurlijk al aardig wat Canyons hebben gezien deze vakantie. Toch was dit park weer heel anders en uniek op zichzelf. De Canyon die hier ligt is vrij breed, maar lang niet zo diep als de Grand Canyon. Je kon zeer veel wandeltochten maken in het park, maar natuurlijk kon je ook alles met de auto doen en telkens maar een klein stukje lopen, het is immers wel Amerika, dus zo deden wij het. Natuurlijk reden we eerst naar het visitor center om informatie te verzamelen en de mooiste punten uit te zoeken. Als een van de eerste punten stopen we bij Mesa Arch, een van de enige bogen in dit park. Hij was zeer mooi en natuurlijk moest ik er weer opklimmen om een mooie foto te krijgen, mam en Chani vonden dit plan echter niet zo leuk. Toen we terug wilden lopen stonden we even versteld van een oud vrouwtje, die met haar 2 dochters dit park bezocht, tot de Arch was maar liefst 800 meter lopen. De beste vrouw was maar liefst 93 en liep dit stuk wel even met haar dochters die ook al bejaard waren. Dus Chani was weer zo vriendelijk en hielp de vrouwtjes met een foto te maken. Toen we weer terug waren bij de auto reden we verder om meer mooie plekken te zien. We kwamen bij verschillende mooie view points om velen mooie foto’s te maken, ook hebben we lekker een half uurtje ergens gepicknickt wat erg leuk was. Het park is zo groot doordat het door 2 rivieren is uitgesleten, de Green River en de Colorado River, die in dit park samen komen tot de Colorado River en daarna overgaan in Lake Powell, dat we eerder bezochten. Wat soms zeer bijzonder uitzag was dat we op de rand van een canyon stonden, maar in die canyon zat dan weer een tweede canyon. Rond 3 uur hadden we dit park wel gezien en wilden we eigenlijk nog wel wat meer zien. We besloten om een ander klein parkje te bezoeken vlak in de buurt Dead Horse Point State Park. Nu vraag je je natuurlijk af wat een vreemde naam voor een park en wat moet daar dan wel te zien zijn. Nou zo spannend was het allemaal niet als het klinkt. Vroeger dreven de Cowboys de wilde paarden hier de canyons in om de mooiste paarden uit te zoeken en de rest hier uit te roeien, wel een zielig verhaal dus. Maar hier zie je nu niks meer van natuurlijk, momenteel is het gewoon een mooi klein parkje waar je een geweldig uitzicht heb op Canyonlands en de Colorado River. Ook hier kletsen we natuurlijk weer met de Amerikaan die altijd wel in is voor een praatje, altijd gezellig. Het was hierna al rond 5 uur en we hadden meer gezien dan we wilden vandaag, dus besloten we terug naar Moab te rijden, wat ook weer zo’n 45 minuten terug rijden was. In de auto kreeg iedereen toch wel een inzinking, omdat we veel hadden gedaan vandaag. Dus op de terugweg lag de halve auto weer te slapen. Terug in Moab reden we meteen langs de McDonald’s om een hamburger met friet te eten. Terug in het hotel wilden Chani, Michelle en ik toch echt terug naar de boekenwinkel van gisteren. We stapten in de auto en pap zette ons af en hij en mam reden door naar een supermarkt om wat brood voor morgen te kopen. We hingen natuurlijk weer meer dan een uur in deze winkel en kochten velen boeken. Over nog geen 2 weken ben ik jarig, dus kreeg ik van Chani hier alvast een verjaardagscadeau: 3 zeer mooie boeken die ik heel graag wilden hebben. In totaal liepen we met 7 boeken naar buiten en maakten we nog een gezellig praatje met de mensen die hier werkten. Wordt toch wel een probleem al dat gewicht van die boeken in het koffer. Eenmaal terug op de kamer zit ik nu nog even buiten onder het afdak dit blog te schrijven, want het regent en onweert hier momenteel. Het onweer kijken is altijd mooi, vooral in de bergen. Morgen bezoeken we een ander zeer mooi National Park dat we ook nog niet bezocht hebben: Arches.

Tot morgen,

Melvin

1. Michael en Eelkje:
    Magnificent
  2. Opa roodselaar:
    1 augustus 2014
    Ik moet dus toch een koffer brengen weer mooi geschreven melvin zoals altijd gr oma
  3. Melvin:
    Dankje :)!