Day 13: Driving to Moab

30 juli 2014 - Moab, Utah, Verenigde Staten

We besloten vandaag ‘uit te slapen’, dus sliepen we tot 9 uur. Ja je moet hier wel vroeg opstaan, want ten eerste konden we maar tot 10 uur ontbijten in het motel en daarnaast wil je natuurlijk veel zien en doen op een dag. Toen de auto eenmaal was ingepakt reden we het dorp, Cortez, nog even door en kwamen we bij Silver Bean, een koffietent gemaakt in een oude Airstream, die blijkbaar bekend is in deze buurt. Dus nadat we hier wat koffie hadden gekocht besloten we nog 2 National Monuments te bezoeken, ook oude indianenwoningen die in de buurt lagen. Na een uur zoeken, de kaart en Tomtom te hebben geraadpleegd vonden we beide National Monuments niet en besloten we dus maar door te rijden naar Moab, dat maar 2 uur rijden is. Achja we hebben in dat uur mooie stukken wildernis en mooie huizen zien liggen. Eert wilden we nog even bij een muziek en boeken zaak stoppen die erg groot uitzag van buiten, binnen bleek dit echt een videotheek te zijn. Ze hadden alleen de letters buiten nog niet veranderd, jammer. De weg naar Moab was kort, maar toch zeer mooi, we reden van weilanden, waar mooie huizen lagen, weer richting canyonlandschap en meer een woestijn omgeving in. Een half uur voor Moab zagen we een van de natuurlijke bogen in de rotsen die we overmorgen in Arches nog veel meer zullen zien. Even foto’s maken en weer verder. Een half uur later waren we in Moab en we zagen meteen dat dit dorp ons wel beviel, het ziet erg western achtig uit en heeft velen mooie winkeltjes en restaurants. Rond half 3 kwamen we aan in het motel, de Inca Inn. We hebben hier een grote familiekamer, met zeer veel ruimte, het motel ziet er hier echt zeer goed uit! Nadat we de spullen weer hadden uitgeladen was het pas rond half 4 en besloten we het dorp nog in te gaan om alle winkeltjes te bekijken en daarna ergens te gaan eten. De eerste winkel die we inliepen was meteen raak voor de meeste van ons, een zeer mooie boekenwinkel. Je kreeg hier echt zeer mooie, oude en zeldzame boeken. Chani en ik wilden natuurlijk meteen weer veel te veel mooie boeken kopen, de boeken waren hier dan ook wel echt goedkoop! We besloten maar rustig aan te doen en kochten samen 3 boeken, komende dagen zijn we nog hier, dus even denken welke van de 20 andere boeken die we leuk vinden nog gaan kopen. We mogen immers maar 23 kilo per persoon mee naar huis nemen! Hierna liepen we verder en moesten de meiden en pap natuurlijk weer ieder souvenirwinkeltje bekijken, ook vond Bryan een leuke muziekzaak om even rond te kijken. Het was onderhand 5 uur en iedereen kreeg toch wel honger dus besloten we bij een goede pizzatent te gaan eten. Toen we de menukaart bekeken zagen we dat erin stond dat je voor weinig geld per persoon een ‘all you can eat’ pizza, sla en soup menu kon bestellen. Dus natuurlijk zoals de meeste ons kennen pakten we alle 6 dit menu. De pizza’s en salades waren heerlijk en natuurlijk at iedereen veel te veel, omdat je natuurlijk van elk soort pizza wel graag een punt wilde proeven. Na het eten moesten ze natuurlijk nog meer souvenirwinkeltjes bezoeken dus zijn we weer een uurtje door de winkels gelopen. Na genoeg gezien te hebben besloten we terug naar het motel te rijden. We zijn nog even lekker gaan zwemmen om af te koelen en daarna naar de kamer gegaan om de foto’s te bekijken en even te internetten. Pap is nog even naar de supermarkt gereden om inkopen te doen en momenteel gaan Chani, Michelle en pap nog even een frozen yoghurt halen, omdat ze dit nog niet gegeten hebben en toch wel even willen proeven. Het is onderhand al 10 uur en gaan over een uurtje slapen om morgen weer vroeg op te staan om Canyonlands National Park te bezoeken. We zijn allen zeer benieuwd want dit park en ook Arches hebben wij allemaal ook nog nooit bezocht.

Tot morgen,

Melvin

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Opa roodselaar:
    31 juli 2014
    ik denk dat jullie een extra koffer nodig hebben
  2. Melvin:
    1 augustus 2014
    Ja dat wordt even alle koffers wegen aan het eind van de vakantie!!
  3. Sjaak en riec:
    4 augustus 2014
    stuur je toch al iets vooruit met de boot.