Day 11: Monument Valley & Four Corners

28 juli 2014 - Cortez, Colorado, Verenigde Staten

De dag begon vandaag vroeg, om 7 uur stonden we op, omdat we van Page naar Cortez moesten rijden en we onderweg enkele dingen wilden bezichtigen waar we meer tijd voor nodig hadden. Rond 8 uur reden we weg uit Page en meteen verloren we al een uur, doordat we vandaag een andere tijdzone inreden. Het was dus meteen al 9 uur en dat betekent dat we momenteel 8 uur vroeger leven dan in Nederland. We reden iets langer dan 2 uur en de meesten lagen natuurlijk te slapen in de auto, omdat ze nog moe waren. We reden naar Monument Valley, waar we 4 jaar geleden ook al zijn geweest. Monument Valley is niet zoals de meeste parken van de National Park Services maar van de Indianen, ze wonen hier immers ook. Monument Valley is zeer bekend vanwege de western films met John Wayne, zoals je op de foto’s misschien zult herkennen. In dit park kun je gewoon met de auto rijden, alleen is de weg niet verhard en zeer hobbelig met soms diepe kuilen erin, een heel avontuur dus. Op deze onverharde weg zijn meerdere mooie uitzichtpunten om foto’s te maken en ook staan hier weer de Indianen hun souvenirs te verkopen. De wegen en de omgeving bestaan vooral uit zand, dus de auto en wij zaten natuurlijk helemaal onder het zand. Toen we ongeveer in het midden van het park waren zagen we dat er toch wel een zware regenbui en onweer aan begon te komen. En ja hoor het begon enkele minuten later hard te regenen. Wel jammer, dan zit je in een soort woestijn in het wilde westen en gaat het regenen, de Indianen waren wel blij met deze regenbui. Ook moesten Michelle en ik natuurlijk even een torentje van stenen bouwen zoals we dat 4 jaar geleden ook deden, dit keer deed Chani ook mee. Na zo’n 3 uur in het park te zijn geweest en weer velen foto’s te hebben gemaakt besloten we weer verder te rijden, omdat we nog wel een paar uurtjes voor de boeg hadden. Na nog zo’n 1,5 uur rijden reden we New Mexico binnen, eindelijk een staat waar ik zelf ook nog niet geweest was, ben ik toch al mooi in 24 staten van de 50 geweest. Vrijwel meteen lag hier ook een bekend punt van de Indianen de Four Corners, dit is het enige punt in de VS waar 4 staten samenkomen in een punt. Hier kon je dus in Arizona, Utah, Colorado en New Mexico tegelijkertijd staan. Het was hier vrij druk en we hebben toch zeker wel 20 minuten in de rij moeten staan om enkel wat foto’s met dit punt te kunnen maken. Na ook hier weer te zijn geweest was het al half 7 en moesten we nog een uurtje rijden naar Cortez. Toen we aankwamen had iedereen honger en zijn we eerst maar meteen bij de Wendy’s een lekkere hamburger gaan eten. Daarna was het nog een paar minuten rijden naar de Days Inn waar we overnachten. We hebben hier een kamer met zijn allen, maar dit is goed te doen omdat het vrij ruim is en goed is ingedeeld in meerder kamers. Dit motel is ook wel fijn omdat we hier gewoon WiFi en ontbijt erbij hebben. We overnachten hier in Cortez om morgen Mesa Verde National Park te bezoeken, dit zijn Indianenwoningen van zo’n 1000 jaar oud die in een rotswand gebouwd zijn. We genieten nu even van het internet, omdat we dit normaal niet echt hadden op de kamer en gaan zo slapen.

Tot morgen,

Melvin

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Yvonne:
    30 juli 2014
    Alweer een prachtig verslag Melvin, ik geniet er elke keer weer van als ik het lees. En wat een geweldig mooie foto's om te zien, geen cowboys tegen gekomen?
  2. Melvin:
    31 juli 2014
    Dankje :)! De cowboys hebben we zelf bij ons he haha! We zijn momenteel in Moab, heeft wel wat weg van een cowboystadje. Natuurlijk wel velen indianen.
  3. Opa roodselaar:
    1 augustus 2014
    en staat opa zijn torentje ook nog mooie fotos
  4. Melvin:
    1 augustus 2014
    Jazeker, die heb ik even water gegeven, is gegroeid namelijk!