Day 10: Horseshoe Bend

27 juli 2014 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Iedereen stond op om 8 uur en om 9 uur reden we weg om naar de Horseshoe Bend te rijden. Dit wilden we vroeg in de morgen doen, omdat het hier anders te warm voor zou zijn. Bij de Horseshoe Bend parkeerden we de auto en moesten we nog 1,2 km door het zand en stenen in de hitte lopen. 4 jaar geleden gingen we ook hier naartoe, maar waren we niet voorbereid om nog zo'n stuk te lopen. 1,2 km klinkt niet veel, maar geloof me in deze warmte (bijna 40 graden) en helemaal in het zand kan dat een lange tocht zijn! Dus water mee nemen en rustig aan doen. De heenweg viel nog wel mee, dit was vooral bergaf lopen. Eenmaal bij de Horseshoe Bend is het de tocht helemaal waard, het uitzicht hier is echt geweldig. Natuurlijk moest je hier wederom oppassen dat je niet te dicht op de rand gaat staan want het is een ver stuk naar onder, naar de Colorado River. We hebben hier een half uurtje foto’s gemaakt, wat rondgelopen en even uitgerust. Vervolgens liepen we weer terug, de terugweg was toch echt wel wat zwaarder, omdat dit bergop was. Iedereen was wel even kapot toen we bij de auto kwamen en we reden dus even langs de Walmart om wat drinken te kopen. Hierna reden we naar een uitzichtpunt waar je tegenover de Glen Canyondam staat en mooie foto’s van de dan kon maken, deze plek hadden we ook in 2010 toevallig gevonden. Op deze plek hebben we nog even gezellig met een Park Ranger gesproken, altijd leuk om even met mensen van de in de buurt te praten. Eigenlijk hadden we hierna alle plekken die we wilden zien in de omgeving van Page wel gezien en reden we terug naar het huis om de zwemspullen te pakken en een middag te gaan zwemmen in Lake Powell want het was pas 1 uur. We reden een stukje verderop, waar het rustiger zou zijn en het water mooier om te zwemmen. Eenmaal aangekomen bij Antelope Canyon Marina was er een kleinere haven voor schepen. Als je echter iets verder reed kwam je bij een stuk waar geen strand ligt maar wel grotere rotsen waar je gemakkelijk op kon liggen en veel fijner zwemmen was dan een zandstrand. Iedereen heeft hier even kunnen afkoelen, alhoewel afkoelen hoefden ondertussen niet meer want in de verte zagen we dat het al begon te stormen. Toch was het water lekker warm en was het zwemmen hier erg leuk. Rond 4 uur vonden we het wel weer mooi geweest en zijn we terug naar het huis gegaan om even om te kleden. We reden daarna naar enkele souvenir winkeltjes en een supermarkt om eten in te slaan om in het huis spaghetti te koken. Ook kon ik bij de supermarkt even de blog van gisteren op de site laden. We waren dus weer vroeg in het huis en aten rond 7 uur. Toen we na het eten even naar buiten liepen zagen we dat het iets verderop vrij veel aan het bliksemen was. Dus het fotoapparaat met het statief haalden we naar buiten om te proberen die bliksem op beeld te krijgen, het lukte soms toch wel aardig met een lange sluitertijd. Het begon toch wel erg hard te waaien en met het zand was dat niet fijn. Dus toch maar naar binnen om weer een bordspel te doen en wat tv te kijken. Zometeen gaan we vroeg slapen, morgen willen we om 7 opstaan omdat er veel op het programma staat. We rijden naar Cortez (Colorado) en willen onderweg o.a. Monument Valley bezoeken.  Deze blog zal ik er dus waarschijnlijk ook pas samen opzetten met die van morgen.

Tot morgen,

Melvin

1. Sjaak en riec:
    4 augustus 2014
    geen gebrek aan electric zo te zien
  2. Melvin:
    5 augustus 2014
    Nee soms hevige onweer hier.